Läsnäolon pysäkki – mindfulness vinkit

Leena Aijasaho hyvinvointia elämään ja työhön

Mindfulness

Pysähdy kiireen keskellä. Tässä valmennuksessa etsitään keskittymiskykyä, harjoitellaan läsnäolon taitoja ja stressinhallintaa parantavia keinoja työelämän tueksi. Kyse on koulutushetkestä, jota on helppo seurata etäyhteydellä ja tulla harjoituksiin mukaan omaan tahtiin.

Mindfulness harjoitukset ovat yksinkertaisia ja helposti opittavissa. Harjoitukset voit tehdä missä vaan. Kiireen keskellä usein vain unohdamme pysähtyä – kykyä pysähtyä voi palauttaa harjoittamalla. Työyhteisö voi myös yhdessä rakentaa kulttuuria, jossa pausseja pidetään hyödyllisinä ja niihin kannustetaan. Voit kokeilla mindfulness harjoituksia.

MBSR eli Mindfulness-Based Stress Reduction on yli 30 vuotta sitten kehitetty menetelmä, jonka tehokkuus on osoitettu monissa tutkimuksissa. Mindfulness harjoittaa tarkkaavaisuutta, pysähtymistä havainnoimaan arvostelematta olemassa olevaa hetkeä. Mindfulness tuo levollisuutta kehoon ja mieleen sekä lisää itsensä hyväksymisen kykyä. Se lisää stressinhallintakykyäsi ja auttaa sinua kohtaamaan tunteita sekä murehtivia ajatuksiasi.

Läsnäolon pysäkki voi olla lyhyt tai pidempi kokonaisuus tyhy-päiväänne. Etäyhteydellä alkaen 30 minuutista aina 1,5 tuntiin asti. Läsnä tavaten tähän kokonaisuuteen voi hyvin varata tunnin tai pari sekä aiheeseen sopivan viihtyisän ympäristön.

Leena on kokenut Mindfulness-ohjaaja ja työnohjaaja luotsaamaan tyhy-päivän pysäkkinne.

Mindfulness eli tietoinen hyväksyvä läsnäolo on kaiken sen aistimista, jota tämä hetki tarjoaa. Pysähtymistä tässä ja nyt.

Suunnitellaan yhdessä teille sopiva Läsnäolon pysäkki.

Pyydä tarjous

Kerro kaverille: